Koolhydraatarme lunch om mee te nemen? Lekkerste lunch van 2019!

Koolhydraatarme lunch om mee te nemen? Probeer dit eens!

Een koolhydraatarme lunch om mee te nemen? Veel mensen die koolhydraatarm eten vinden het moeilijk om gevarieerd te blijven eten. 

Er word vaak hetzelfde gegeten en zo raak je al snel uitgekeken op je koolhydraatarme voedingspatroon. 

Jammer, want het vermijden van koolhydraten is een bewezen afslank methode en kan bijdragen aan een mooie zomer shape. 

Daarom ontdek je op deze pagina inspiratie voor het maken van een koolhydraatarme lunch! 

More...

Vermijden van koolhydraten..

Een gezonde avondsnack, gezonde snacks voor onderweg, een koolhydraatarme ovenschotel maken of  een koolhydraatarme lunch om mee te nemen, het zijn vragen die ik steeds vaker krijg en daarom heb ik besloten om er wat blog berichten over te schrijven. 

Soms ben je gewoon helemaal zat van de koolhydraten en wil je over op een voedingspatroon zonder koolhydraten.

Op zich geen hele gekke keuze want dit gaat je zeker helpen om af te vallen. Koolhydraten zorgen er voor dat je lichaam insuline gaat maken en insuline zorgt er weer voor dat je cellen vet op gaan slaan.

Maar uit deze vetten haal je ook weer energie, kijk dus goed wat je wel en niet gaat eten.

Helemaal geen koolhydraten meer eten is ook geen aanrader. Je lichaam gaat hierdoor veranderen en gaat in de ketose stand werken. Je lichaam gaat kleine brandstofmoleculen produceren en dit heeft de naam ketose gekregen.

Het is geen ziekte maar een onderdeel van je metabolisme. Je lichaam gaat in plaats van het gebruiken van koolhydraten op zoek naar ketose. Om zo toch de nodige energie mee te pakken.

Koolhydraatarme lunch om mee te nemen..

Terug naar de lunch want je bent ten slotte op zoek naar een koolhydraatarme lunch om mee te nemen.

Hieronder een paar voorbeelden van wat je als lunch kunt nemen en waarin de minste koolhydraten zitten.

Je kan als lunch gemakkelijk de volgende dingen meenemen; koolhydraat arm brood, volkoren crackers, volle kwark of goed gevulde omelet.

Het is belangrijk dat je veel eiwitten binnen krijgt. Dus een salade met eieren of een gekookt ei doen het altijd goed. Vul dit wel aan met veel groenten.

Het maakt niet heel veel uit of je nu gaat voor koolhydraatarm brood of crackers. Beide zijn ze goed, het is maar net wat jij lekker vind. Wel zitten er in crackers veel vezels (mocht je gaan voor vezelrijke crackers). Deze vezels zorgen voor een vol gevoel en hierdoor kan je, je snackmoment overslaan.

Brood of cracker beleg:

Vleeswaren (te denken aan rookvlees, rosbief of ham als het maar mager is)

Groentespread

Pindakaas

30+ kaas

Gekook ei

gezond eten

Ben je geen liefhebber van brood en ga je liever voor kwark, vul deze dan met ongebrande en ongezouten noten, lijnzaad, of fruit.

Je kan ook altijd kiezen voor een lekkere salade. Dit is alleen iets lastiger eten als je misschien in de auto moet eten. Dit geldt overigens ook voor de kwark.

Als je een salade wilt gaan maken kan je eigenlijk alle salade soorten wel gebruiken. Als er maar geen aardappelen of pasta in is verwerkt.

Je kan van alles aan de salade toevoegen, dit ligt er maar net aan wat jij lekker vindt. Wel is het een aanrader om veel groenten te doen. Dit zorgt weer voor dat vullende gevoel. En maak hem af met een gekookt eitje.

Als dressing kan je gewoon olijfolie mengen met peper en zout. Mocht dit niet helemaal jouw smaak zijn, meng het dan met een beetje balsamico azijn of rode wijn azijn.

Zo heb je al een paar koolhydraatarme lunches om mee te nemen, op deze pagina vind je nog veel meer koolhydraatarme lunches

Koolhydraatarme salades

In salades kan je eindeloos variëren. Zo kan je ook gaan voor een boerenkool salade. En dit is eigenlijk gewoon rauwe boerenkool met een dressing naar keuze zonder koolhydraten natuurlijk.

Je kan er voor kiezen om hier een vissoort bij te doen, bijvoorbeeld een stukje zalm. Ja, zalm bevat ook vetten maar dit zijn dan weer de goede vetten die ons lichaam ook weer nodig heeft.

Probeer hier dus wel rekening mee te houden. Wil je afvallen, dan zal je zeker ook je vetten nodig zijn.

salade

Omelet met groente

En wat dacht je van een heerlijke omelet. Ook hier kan je elke dag wel een andere variant van eten. Voor 1 persoon doe je 3 eieren in een kommetje, kluts ze goed door elkaar. Daarna doe je lekker veel groenten erbij en roer het goed door elkaar. Scheutje olijfolie in de pan en bak hem vervolgens aan beide kanten goudbruin.

Je zou het een keer kunnen proberen met 1 groente. Maar je kan er ook gewoon een groentepakket door mengen. En hierin kan je dus weer kiezen.

Ga de ene dag voor oosterse groenten en de andere dag voor italiaans.

Zo is jouw koolhydraatarme lunch om mee te nemen niet 1 dag hetzelfde.

Groente pannenkoekjes

Mocht je ’s avonds tijd over hebben? Bak dan eens wat groente pannenkoekjes. Ze zijn heerlijk en ideaal om mee te nemen.

Hier vindt je het recept om dit lekkers te maken.

Wist je trouwens dat je als je koolhydraatarm luncht je op korte termijn meer energie en een betere concentratie hebt? Op lange termijn zal je een betere vetverbranding krijgen en is je uiterlijk jonger en fitter!

Redenen om er toch eens mee te beginnen dus!

Zorg er wel voor dat je genoeg drinkt. Water drinken is het meest belangrijke. Het zorgt er namelijk voor dat je lichaam zijn werk blijft doen en het kan je helpen om sneller af te vallen.

Beter is dan ook om alle koolzuurhoudende dranken links te laten liggen.

Vergeet niet dat je jodium nodig hebt. Jodium is belangrijk voor de productie van de schilklierhormonen.

Deze hormonen regelen weer de stofwisseling, een goede groei en de ontwikkeling van het zenuwstelsel.

Als je stopt met brood eten (waar jodium in zit) krijg je dus automatisch geen jodium meer binnen. Hierdoor hebben veel mensen een jodiumtekort. Bij een jodiumtekort kan de schildklier niet goed zijn werk meer doen en gaat dan trager werken.

In verschillende vis soorten zit van nature jodium in. Probeer het dus hiermee wel aan te vullen. Makreel, kabeljauw, tong en koolvis zijn vis soorten die dit bevatten.

Eieren bevatten ook jodium maar het is beter om ook eens af en toe te genieten van een gezond visje.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments