Droog trainen als vrouw!? Dit is precies hoe het werkt in 2019!

Droog trainen als vrouw? Zo creëer je jouw ‘killerbody’

droog trainen als vrouwDroog trainen als vrouw? Hoe doe je dat eigenlijk? Werkt het hetzelfde als voor mannen? En als ik ga krachttrainen krijg ik dan geen spierballen? 

Veel vrouwen houden het bij cardio en groepslessen omdat ze bang zijn dat ze grote, en vooral zichtbare, spieren krijgen.

Maar is dat wel zo? Verander je in de ‘vrouwelijke hulk’ als je aan de slag gaat met gewichten? En wat kun je het beste eten als je gaat droog trainen als vrouw? Dit en nog veel meer ontdek je in dit artikel.

Wat is droog trainen precies?

Droog trainen is het omlaag brengen van je vetpercentage terwijl je spiermassa gelijk blijft, in de volksmond word het ook wel cutten genoemd.

Door een lager vetpercentage worden je spieren beter zichtbaar. Let wel op, droog trainen is bedoeld voor mannen en vrouwen die al redelijk goed afgetraind zijn.

Droog trainen als vrouw en spierballen

Oke. De vrouwelijke hulk? Is dat wat je word als je gaat trainen met gewichten? Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, dit is absoluut een fabeltje.

Om een gespierd lichaam te krijgen is super veel training nodig, de mensen die je in de sportschool ziet lopen met behoorlijk triceps zijn hier al een tijdje mee bezig kan ik je vertellen.

Wees dus niet bang dat je ‘maar zo’ een gespierd lichaam krijgt, en al helemaal niet als vrouw. Voor vrouwen is het nog moeilijker om erg gespierd te worden.

Dat het voor vrouwen moeilijker is om gespierd te worden heeft te maken met de hormoonhuishouding, door de lagere testosteron niveau’s hebben vrouwen minder potentie om te groeien dan mannen.

Je zult dus niet ‘per ongeluk’ veranderen in de een vrouwelijke bodybuilder, zo nu deze mythe is ontkracht kunnen we verder.

Snel droog trainen?

Iedereen wil natuurlijk zo snel mogelijk met een strak lichaam over het strand wandelen, maar hoe kun je jezelf snel droog trainen als vrouw? Zijn daar manieren voor?

Jazeker. Terwijl andere vrouwen rond blijven hangen in de cardio hoek of eindeloos groepslessen blijven volgen, weet jij straks wel beter.

Een gouden combinatie is die van cardio en krachttraining, dus ja, je zult ook aan gewichten moeten hangen om optimale resultaten te kunnen halen.

Cardiotraining zorgt er namelijk voor dat je, je algehele conditie en je uithoudingsvermogen vergroot en natuurlijk verbrand je hiermee vet.

Waar cardiotraining niet voor zorgt is het ontwikkelen van spieren, hier is dus krachttraining voor nodig.

cardio

Voeding en droog worden

Veel mensen zijn op zoek naar het ultieme voedingsschema om hun lichaam droog te trainen, want voeding en droog trainen gaan hand in hand. Zonder het nuttigen van de juiste voeding zul je niet droog worden.

Maar wat kun je nou wel eten en wat moet je absoluut vermijden? Het is natuurlijk de bedoeling dat je wel afvalt maar geen spiermassa verliest, want dan kun je weer opnieuw beginnen.

Er gaan enorm veel verschillende verhalen over voeding rond. Eet niets meer na 8 uur en eet zo vaak mogelijk in klein porties, het zijn allemaal verzonnen regeltjes.

1. Calorietekort

De enige manier om droog te trainen als vrouw is door minder calorieën binnen te krijgen dan je verbruikt, klinkt heel simpel maar zo is het gewoon.

Het is aan te raden om zo’n 10 tot 20% onder je energiebehoefte te gaan zitten om spierafbraak te voorkomen.

2. Voldoende eiwitten

Je spiermassa in stand houden tijdens het afvallen realiseer je door voldoende eiwitten tot je te nemen. De behoefte aan eiwitten is tijdens het vet verliezen zelfs nog iets groter.

Een goede stelregel is dat je 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht eet. Eiwitten vind je terug in producten als:

  • Magere kwark
  • Kip
  • Rundvlees
  • Vis

3. Vezels voor verzadiging

Droog trainen als vrouw is soms al moeilijk genoeg, dan wil je ook niet nog eens met een hongergevoel rondlopen. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat je vezels eet.

Vezels zitten in groente, fruit en andere volkoren producten.

4. Koolhydraten

Koolhydraten is altijd een gevaarlijk punt, dit komt omdat je twee soorten koolhydraten hebt en je de ene moet vermijden terwijl je van de andere mag eten.

Ik heb het hier over langzame en snelle koolhydraten, langzame koolhydraten worden, zoals de naam al doet vermoeden, langzaam opgenomen door het lichaam.

Je kunt dus lang teren op de energie uit deze langzame koolhydraten en het zet niet aan als vet. Snelle koolhydraten daarentegen verbranden razendsnel en geven je maar weinig energie, het risico is dat je er meer van gaat eten waardoor je extra vet aan gaat maken.

Goede langzame koolhydraten zijn onder andere:

  • Peulvruchten
  • Zoete aardappel
  • Quinoa
  • Zilvervliesrijst
  • Volkoren pasta
  • Volkoren brood
  • Spelt brood

brood

5. Gezonde vetten geven kracht

Het eten van vetten is ook zo’n taboe in Nederland. Je moet vet vermijden hoor! Daar word je dik van! Hoor ik vaak mensen zeggen. Zonder enige vorm van onderzoek worden er van allerlei dingen geroepen.

Maar hoe zit het dan echt met vetten?

Vetten zijn juist van essentieel belang, het is een belangrijk voedingstof voor ons lichaam en helpt de andere voedingsstoffen om beter opgenomen te worden.

Vetten bestaan uit twee verschillende soorten, verzadigde vetten en onverzadigde vetten. Verzadigde vetten vind je in boter, kaas en vlees.

Verzadigde vetten zijn niet perse slecht voor ons maar we krijgen er al gauw teveel van binnen.

Van onverzadigde vetten mogen we meer eten, een goede richtlijn is dat je 4 keer zoveel onverzadigde vetten mag eten ten opzichte van verzadigde vetten.

Ook de hoeveelheid is belangrijk, ook al zijn onverzadigde vetten belangrijk voor ons lichaam, eet er niet teveel van. Er word geadviseerd om 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht tot je te nemen.

Goede vetten vind je onder andere in:

  • Noten
  • Vis
  • Avocado
  • Eieren
  • Lijnzaad

Dan is er nog een soort vet wat erg slecht voor ons is. Dit type vet gaat door het leven onder de naam ‘Transvetten’ deze vetten zijn slecht voor onze gezondheid en al helemaal voor het droog trainen proces.

Deze vetten zijn te vinden in:

  • Gebak
  • Kant en klaar maaltijden
  • Fastfood
  • Koekjes
  • Chips

6. Drink genoeg water

Ook water is erg belangrijk. Zonder water zou je lichaam niet goed kunnen presteren en zou je, je slecht voelen. Een mens heeft gemiddeld twee liter water per dag nodig en als je intensief aan het trainen bent nog veel meer.

Droog trainen tips

1. Ga eerst voor krachttraining

Ondanks dat een combinatie van cardio en krachttraining enorm goed werken om jezelf snel droog te trainen is het belangrijkste dat je, je eerst focust op het belangrijkste onderdeel, krachttraining.

2. Zwaardere gewichten

Veel vrouwen denken dat je veel herhalingen moet doen met lichtere gewichten om de beste resultaten te halen, dit is niet waar. Train met zwaardere gewichten en je zult merken dat het sneller gaat.

Dit komt omdat je het lichaam het signaal geeft dat je nog meer spierweefsel nodig bent, en juist dit spierweefsel zorgt ervoor dat je sneller droog bent.

droog trainen met gewichten

3. Compound oefeningen

Oefeningen waarbij je meerdere spieren aanspreekt werken uitzonderlijk goed, naast dat je een groot gedeelte van je lichaam tegelijk traint verbruiken deze oefeningen ook enorm veel energie.

Droog trainen protocol vrouwen

Omdat droog trainen als vrouw in je eentje erg lastig kan zijn, zijn er verschillende trainingen ontwikkelt die je enorm kunnen helpen bij het droog trainen.

Het Droog trainen protocol vrouwen is er hier één van. Tijdens deze online training word je intensief begeleidt om een super strak lichaam te krijgen.

Het Droog trainen protocol vrouwen is ontwikkelt nadat men bij de Droog trainen academie merkte dat vrouwen enorm veel moeite hadden om hunzelf droog te trainen.

Ze waren wel keihard bezig en trainden zich suf maar simpelweg zonder resultaat. Ook hun voeding was prima voor elkaar maar toch wilde hun lichaam niet veranderen.

Sportinstructeurs van de Droog trainen academie wisten uiteindelijk de vinger op de zere plek te leggen en ontwikkelden er een compleet product voor om vrouwen zoals jou te helpen.

De kracht van dit product van de Droog trainen academie is dat het zich volledig richt op het droog trainen als vrouw, je kunt dus specifieke informatie verwachten waar opmerkelijke resultaten mee worden behaald.

droog trainen protocol

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments